"Фундаментальні основи методики викладання російської мови
та літератури" - тема цьогорічного Всеукраїнського науково-методичного семінару,
який традиційно відбувся у Сумському державному педагогічному університеті
імені А.С. Макаренка наприкінці квітня. Господиня та натхненник семінару - доктор
педагогічних наук, професор, завідувачка кафедри російської мови та зарубіжної
літератури Валентина Іванівна Стативка втретє зібрала кращих вчителів, закоханих
у свою професію, та гостей, щоб разом поділитися ідеями, розглянути актуальні
проблеми викладання російської мови, змістовно провести час у дружньому колі однодумців.
Від Лебединського району у семінарі взяли участь провідний
спеціаліст відділу освіти, молоді та спорту, керівник РМО вчителів російської
мови та світової літератури Олена Безверха, вчитель Бишкінського НВК Наталія
Мартиненко.
Лекцію відкрила доктор педагогічних наук, професор,
академік Академії педагогічних і соціальних наук України, академік Міжнародної
академії слов’янської освіти Євдокія Петрівна Голобородько. Своїм виступом вона
наголосила на основних принципах методики
викладання російської мови, які, на жаль, почали забуватися; а
можливо,
сучасні інноваційні технології, можливість використання ІКТ під час
уроків витіснили на другий план ті головні постулати, на яких завжди
трималася
методика. Досить цікавий погляд на особливості роботи з сучасним
підручником на
уроках мови відкрила кандидат педагогічних наук, професор Національного
педагогічного університету ім.. М.П. Драгоманова, віце-президент
Усеукраїнської
асоціації викладачів російської мови та літератури Людмила Давидюк. Слід зазначити, що вона є співавтором підручників
з російської мови, якими користуються вчителі нашого району. Дійсно, часто
молоді педагоги використовують на уроках роздатковий матеріал, забуваючи, що
підручник – головний помічник учителя, засіб для самостійної роботи учнів удома.
Із неприхованою цікавістю та захватом споглядали присутні
виступ кандидата педагогічних наук,
доцента, доктора кафедри методики викладання російської мови та світової
літератури Національного педагогічного університету ім. М.П. Драгоманова Анжели
Мельник про використання книжкових ілюстрацій до художніх творів у процесі
вивчення світової літератури.Всі вдивлялися в деталі оформлення ілюстрацій до
торів, на які зазвичай не звертають уваги. Адже кожен художник-ілюстратор
вкладає в роботу свій зміст, своє бачення персонажів, задуму автора.
На семінарі був представлений новий журнал «Русская
школа», головним редактором якого є голова
Міжнародної асоціації російських шкіл Олександр Кондряков. Він
презентував перший номер журналу та подарував його всім присутнім. Ще одним
приємним подарунком для вчителів стала серія книг від представництва
Росспівпраці в Україні. Варто зауважити про практичну цінність для
педагогів таких кних, як, наприклад, «Мамины сказки: добуквенное
пособие для обучения детей русскому языку» (В.В. Дронов, С. Ю. Ремізов).
Своїми знаннями та досвідом із присутніми поділилися вчителі-лауреати
Всеукраїнського конкурсу «Учитель року» (номінація: російська мова). Творчі
можливості цих майстрів своєї справи здаються безмежними, енергія – невичерпною.
Споглядаючи їхні виступи, розумієш, що творчість – це зовсім не розкіш для
обраних, а звичайна потреба кожної людини. А творчості, маючи
бажання, можна навчитися.
Удруге на семінарі «Слобожанська весна» ділилася своїм
досвідом учитель Пристайлівського НВК Олена Безверха. Разом із неї приїхав учень 6
класу Євген Вялков, який гармонійно доповнив виступ свого
вчителя, прочитавши фанфік на російську народну казку про Ємелю у супроводі
власної мультимедійної презентації. Женя був найменшим учасником заходу і весь час із цікавістю спостерігав за тим, що
відбувається.
На завершення гостей заходу запросили до літературної вітальні,
присвяченої коханню О.С.Пушкіна «… а душу твою любил», яку підготували учні Сумської
ЗОШ №18. Нова інтерпретація, погляд на життєвий шлях поета з іншого ракурсу –
нова ідея, яку повезли педагоги до своїх закладів.
Професія вчителя – одна з найважливіших у нашому суспільстві. Саме вчителі наповнюютьжиття
дитини змістом, роблять його емоційно забарвленим, розкривають потенціал
кожного учня. Завершити розповідь про «Слобожанську весну» можна словами
політичного діяча Мартіна Кінга: «Всередині
нас криються потенційні творчі можливості, й ми повинні працювати щосили, щоб
розкрити цей потенціал».
|